niedziela, 12 marca 2017

Fit granola z żurawiną


Gotową granolę kupiłam dwa razy w swoim życiu. Tak zachwalana, dla mnie okazała się straszną klapą- była przede wszystkim strasznie słodka, a tak jak lubię słodkości, to przesłodzonych śniadań nie znoszę. Po jakimś czasie zainspirowana tysiącem przepisów na domową granolę, postanowiłam poeksperymentować i przygotować ją w domu, bo a nuż przypadnie mi do gustu. No i miałam rację. Domowa granola jest chrupiąca, lekko słodka, zawiera moje ulubione składniki takie jak żurawina czy orzechy. Idealnie pasuje do jogurtu naturalnego czy też mleka. Ten przepis na pewno zagości u mnie na dłuuuugo:)

Składniki na baaaardzo dużo granoli:
400 g mieszanki płatków ( użyłam po ok. 130 g orkiszowych, żytnich i owsianych)
1/2 szklanki soku jabłkowego
3 spore łyżki oleju kokosowego ( można zastąpić zwykłym masłem)
5 łyżek miodu 
70 g wiórków kokosowych
3 garście (ok. 100 g)  mieszanki orzechów  (użyłam włoskich, nerkowca i laskowych)
2 łyżki cynamonu
100 g żurawiny

Olej kokosowy, miód i sok jabłkowy  wlewamy do garnka, całość lekko podgrzewamy, by olej się upłynnił i miód, jeśli nie używacie płynnego. Do dużej miski wsypujemy płatki, wiórki, posiekane orzechy, cynamon i całość zalewamy rozpuszczonym płynem. Mieszamy, aż wszystko się ze sobą połączy. Wysypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy ok. 30 minut w temperaturze 170 stopni. W trakcie pieczenia mieszamy kilka razy, by się nie przypaliła*. Do upieczonej granoli dodajemy żurawinę i przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku.

* Mieszałam 4 razy- po pierwszych 10 minutach,  po kolejnych 10 minutach a następnie 2 razy co 5 minut.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Printfriendly

TOP