czwartek, 2 lutego 2017

Sezamki z miodem


Ziarna sezamu są bogatym źródłem protein i innych cennych dla naszego zdrowia substancji- zawierają witaminy A, E, witaminy z grupy B, wapń, potas, czy żelazo. Połączone z miodem, stanowią doskonałą, zdrową przekąskę.
Prawda, te sezamki nie są tak samo twarde i suche jak te sklepowe zrobione z toną cukru i innych dodatków, ale to nie zmienia faktu,że są baaaaardzo smaczne. Można zrobić je na patelni-wtedy są nieco bardziej miękkie, lepkie- lub upiec w piekarniku- są twardsze, bardziej chrupią. 
Składniki na ok. 20 sztuk:
100 g nasion sezamu
1 lub dwie łyżki miodu 

Z patelni
Sezam prażymy chwilę na suchej patelni, uważamy by się nie przypalił lub za mocno nie uprażył, gdyż będzie gorzki. Do sezamu dodajemy miód, mieszamy, aby dokładnie pokrył wszystkie nasionka. Tak przez ok. 3 minuty smażymy całość, następnie wykładamy zawartość patelni na papier do pieczenia. Całość przykrywamy drugim papierem do pieczenia i cienko wałkujemy. Zdejmujemy górny papier i kroimy twardniejącą masę na małe prostokąty.
Z piekarnika
Sezam prażymy, następnie wsypujemy go do miski i zalewamy miodem. Całość mieszamy, aż ziarna połączą się z miodem, następnie wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Przykrywamy drugim papierem, cienko wałkujemy, zdejmujemy papier i kroimy na prostokąty. Tak przygotowane sezamki pieczemy ok.7-10 minut we wcześniej nagrzanym do 180 stopni piekarniku. Po wyjęciu zostawiamy sezamki do osytgnięcia, gdy już się wystudzą i stwardnieją można konsumować.
* Zalecam oddzielenie sezamków od siebie pergaminem, by się nie pozlepiały i przechowywanie ich w lodówce.






1 komentarz

  1. Zrobię jutro, przypomniał mi się smak dzieciństwa :)
    Pozdrawiam!
    https://kuchniaoddwojga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

TOP